On May 16th, for the third consecutive year, CM2 pupils from Sainte Marguerite took the Cambridge Assessment English Starters exam. This exam, organised by an independent body, validates the level expected by the French Education Nationale at the end of CM2, and completes the introduction to English at Sainte Marguerite, which begins in Petite Section. The exam consists of 3 parts: reading and writing, listening and an oral exam with an external examiner. The exam focuses on everyday childhood vocabulary: games, school, family, animals, favourite food, sports.

This fun exam, for which they are prepared starting in CM1, gives the children confidence for the rest of their English studies and prepares them for other levels of Cambridge Assessment English exams offered at Notre Dame de Bury, where many Sainte Marguerite pupils continue their education in sixième. They discover what taking a written and, above all, an oral exam is like, and gain confidence for their future studies, as a good level of English is now essential for higher education.

Le 16 mai, pour la troisième année consécutive, des élèves de CM2 de Sainte Marguerite ont passé l’examen Starters du Cambridge Assessment English. Cet examen, organisé par un organisme indépendant, valide le niveau attendu par l’Education Nationale en fin de CM2, et parachève l’initiation à l’anglais à Sainte Marguerite, qui commence en Petite Section. L’examen comporte 3 parties : reading and writing, listening et un examen oral avec l’examinateur extérieur. L’examen privilégie le vocabulaire du quotidien d’un enfant : jeux, école, famille, animaux, nourriture préférée, sport.

Cet examen ludique, pour lequel ils sont préparés dès le CM1 met les enfants en confiance pour la suite de leur parcours en anglais et les prépare pour les autres niveaux qui sont notamment proposés à Notre Dame de Bury, où bon nombre d’élèves de Sainte Marguerite poursuivent leur scolarité en sixième. Ils découvrent ce qu’est passer un examen écrit et surtout oral et prennent en assurance pour la poursuite de leurs études, un bon niveau en anglais étant maintenant indispensable pour les études supérieures.